Handelsbetingelser

 

 Gældende fra fredag d. 1. april, 2023.

  

For:

 Copenhagen Cava Aps.

CVR-nr. 43451111
Fordresgårdvej 17, DK-2400, København NV
Tlf. 51912240
kontakt@copenhagencava.dk

Afgivelse af ordrer

Afgivelse af ordre via vores webshop, er ikke en juridisk bindende aftale. Copenhagen Cava Aps. har derfor mulighed for at annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. Når du har afgivet en ordre via vores webshop, vil vores system automatisk sende dig en e-mail (bestillingsbekræftelse), hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Aftalen er imidlertid først bindende, når du har modtaget en e-mail (ordrebekræftelse) Copenhagen Cava Aps med information om, at vi har afsendt varen. Ordrebekræftelsen indeholder både en oversigt over dine bestilte varer, priser, og evt. fragtinformation. Hvis vi ikke er i stand til at opfylde din ordre som følge af for eksempel udsolgte varer, kontakter vi dig hurtigst muligt på enten telefon eller e-mail. Som kunde er du ansvarlig og bærer risikoen for, at de indtastede kundeoplysninger er korrekte.

 

Ordrebekræftelse

Alle ordrer bekræftes automatisk per e-mail. Du vil indenfor 24 timer på hverdage modtage besked per e-mail, hvis der skulle være problemer med levering (restordre / udsolgte artikler).

 

Betaling

Vi accepterer følgende betalingskort: Visa, Visa/Dankort, MasterCard, MasterCard, American Express. Vi accepterer også Apple Pay og PayPal. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Copenhagen Cava anvender betalings-gateway fra Stripe. Stripe er certificeret niveau 1 PCI DSS  serviceudbyder (standard for datasikkerhed i betalingskortbranchen). Alle kortdata sendes krypteret.

 

Levering

Vi tilbyder levering til adresser i Danmark (Færøerne og Grønland undtaget) . Varerne typisk leveres 1-3 efter din bestilling. Ved levering til ikke-brofaste øer kan der forkomme længere leveringstid. Vi tilbyder følgende leveringsformer: GLS (Erhverv, privat, pakkeshop). Prisen for fragt afhænger af vægten på forsendelsen og fremgår i tjek-out flowet. For abonnementsprodukter er fragten inkluderet i abonnementsprisen.

Fortrydelsesret

Du kan fortryde dit køb uden begrundelse inden for 14 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge kun at fortryde dele af købet. Fortrydelsesfristen løber fra modtagelsesdagen. Ved bestilling af varer, som ikke ankommer samtidigt, løber fortrydelsesfristen fra modtagelse af de sidste varer. Er modtagelsesdagen ikke en hverdag gælder fortrydelsesretten fra først kommende hverdag.

Sådan fortryder du

Du fortryder ved at give os klar besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder, til Copenhagen Cava Aps, Metalgangen 13, 2690, tlf. 31712521, kontakt@copenhagencava.dk. Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder. Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular, som er gengivet sidst i betingelserne. Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til: Dansk e-Logistik, Heeringvej 25, 4690 Haslev, Att: “Copenhagen Cava Aps” uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling. Du skal selv betale for returnering af varen.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Har du købt flere varer og kun fortryder dele af købet, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne. Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Varens stand ved returnering og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af en vares værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på. Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for varen, indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Reklamation – hvis der er noget galt med varen

Ved køb af varer finder købelovens regler anvendelse. Du har 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. En mangel er fx en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel. Hvis varen har en mangel, og du reklamerer rettidigt, har du ret til i første omgang at få varen repareret eller ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen. Opdager du en mangel, skal du reklamere til os inden for ”rimelig tid”. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader. Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger. Gem derfor din kvittering. Vil du klage til os over en mangel, beder vi dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og det minimerer ekspeditionstiden for reklamationen. Send varen forsvarligt emballeret.

Klagemuligheder

Kan vi ikke blive enige om, hvad du har krav på, har du følgende klagemuligheder: En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes hus: https://kpo.naevneneshus.dk. EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: kontakt@copenhagencava.dk.

Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

– Til Copenhagen Cava Aps, Fordresgårdvej 17, DK-2400. København NV; kontakt@copenhagencava.dk

– Jeg meddeler herved, at jeg ønsker, at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser

–Ordrenummer:___________________________________________________________

– Bestilt den ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­__________________________/modtaget den________________________

– Navn(e):_______________________________________________________________

– Adresse:_______________________________________________________________

– Underskrift (kun hvis formularens sendes per post): _____________________________

– Dato:__________________________________________________________________

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse. Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger til vores logistikpartner, for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Copenhagen Cava Aps. og opbevares i op til fem år i overensstemmelse med bogføringsloven og GDPR, hvorefter oplysningerne slettes. Copenhagen cava Aps. er dataansvarlig.

Læs vores persondatapolitik her